През октомври 2020 г. финтех компанията Paysafe избра да подкрепи ABLE Mentor с дарение в размер на 2000 лева.
,,ABLE Mentor е прекрасна възможност за колегите ни да споделят своите знания и опит в условия на социална изолация и да имат реален принос към успехите на млади, амбициозни и мотивирани хора,”
казва Божена Панделиева, мениджър ,,Корпоративни комуникации” в Paysafe.
Paysafe е глобална продуктова компания с офиси в над 12 локации по света, а най-големият ѝ екип (над 1200 души) е разположен именно в София. През март, в отговор на пандемията, компанията взима драстичното решение да прехвърли всичките си 3400 служители по света към дистанционна работа. Тази стъпка в подкрепа на здравето и безопаснотта на всеки служител в същото време представлява и сериозно предизвикателство, защото възможностите за социализиране и организиране на събития, които до този момент са в центъра на поддържането на силна общност, изведнъж рязко се променят. Прииска ни се да научим повече за начините, по които Paysafe успява да вдъхновява служителите си дори от разстояние.
,,Paysafe е продуктова компания, непрекъснато инвестираща в подобряването на решенията, които предлага, и развитието на хората, които я изграждат като организация. Мнението на всеки един служител е важно, което е и причината за регулярни допитвания, свързани с изграждане на нови политики и подходи, както на локално, така и на глобално ниво,” обяснява Божена Панделиева.
,,Благополучието на нашите колеги е основен приоритет на компанията от началото на кризата.”
Paysafe подпомага адаптацията на своите служители към дистанционна работа чрез програма, грижеща се за физическото и психическото им здраве. Част от мерките включват уебинари и обучения на теми като ,,Лидерство по време на криза” и ,,Да бъдем по-доброто си аз” с Колин Хайлс, абонамент за приложението Headspace, който дава достъп до множество медитации, ежеседмичен електронен бюлетин със съвети, свързани с работата от разстояние, както и две мащабни събития за сплотяване на общността: ,,Paysafe Day” и ,,Paysafe Team Day”. ,,Paysafe Day“ се провежда на една и съща дата за всички служители на компанията по света. В този ден, служителите на Paysafe биват отличени за своите постижения (прослужени години в компанията, повишения и други) чрез Town Hall срещи с ръководството, преди да получат половин почивен ден, който да могат да прекарат със семейството или да се включат в някои локално организирани виртуални инициативи като медитация или онлайн йога.
Ключово за успеха на инициативите в Paysafe е регулярното търсене на обратна връзка от служителите и интегриране на тази връзка в политиките на компанията. В партньорство с платформата Glint, Paysafe разработва ежеседмична анкета с десет въпроса, която да следи как се чувстват служителите, колко свързани сa с общността, до каква степен имат усещането, че са информирани за случващото се в компанията. Именно обратната връзка от тази анкета води до решението служителите да имат възможност да избират дали да работят в офис или дистанционно, както и да им се осигури безплатен достъп до всички ресурси на приложението Headspace.
Наред с грижите за личностното развитие и здравето на служителите си, Paysafe се грижи и за професионалното им развитие. С обучителната си програма Front Runner компанията изгражда лидери в рамките на организацията. Вече 125 служители са обучени да бъдат вдъхновяващи лидери. Всеки нов служител може също да разчита на onboarding програма, в рамките на която да придобие задълбочени знания за сферата си на работа, да опознае екипа си и да усети ценностите на компанията. В привличането на нови служители се включват експерти, които вече са част от компанията. Стимулират се отношенията на доверие, откритост и подкрепа между служителите. Всеки може да награди свой колега с бадж, ако разпознае у него достоен носител на ценностите на компанията. ,,Идеалният кандидат за работа в Paysafe споделя ценностите на компанията ни и непрекъснато се стреми към откритост, инициативност, проявява решителност и високо ниво на концентрация,” разказва Божена Панделиева.
,,В Paysafe разглеждаме всяко назначение като дългосрочна инвестиция и начало на дълъг кариерен път в компанията ни, затова и кандидати, които търсят подобрение и имат интерес към сектора, в който оперираме, винаги са с предимство.”
Paysafe е компания, отговорна не само за благосъстоянието и развитието на служителите си, но и за приноса си към външната среда.
,,Това кои сме ние се простира отвъд рамките на офиса и бизнес дейностите ни,”
казва Ивона Манева, Senior Recruitment Manager. ,,Отделяме огромно внимание на нашата Corporate Responsibility програма, която се основава на три основни стълба: Diversity and Inclusion, Community и Environment. Paysafe подпомага различни социални каузи в дългосрочно партньорство с фондация Because. Последната инициатива на компанията включва подкрепа за кампанията On the frontline за събиране на средства за подпомагане на здравни заведения в България, които лекуват пациенти, болни от COVID-19. „Във връзка с кампанията Paysafe 1000 по повод наемането на 1000-ния служител на компанията в България направихме дарения на стойност над 100 000 лв. Подкрепяме програми за доброволчество от страна на служители на Paysafe, които включват широк спектър от инициативи – от кръводаряване, през облагородяване на дворни пространства и учреждения за деца със специални нужди, програми за опазване на околната среда и организация на дарителски кампании. Няколко години подкрепяме и кампанията „Готови за успех“ със стипендии за ученици и студенти в неравностойно социално положение (между 15 и 20 учащи годишно). Всеки служител в компанията може да ‚дари“ един свой работен ден за доброволчески труд. “
Специално за всички участници в ABLE Mentor помолихме Божена Панделиева да сподели съвет, който може да помогне на нашите ученици и ментори заедно да постигат целите си, макар и от разстояние.
,,Най-голямо предизвикателство е да се запази екипният дух и да не се наруши колективната работа. Бих ги посъветвала да се отнасят към онлайн срещите си и ангажименти по същия начин, по който биха, ако срещите бяха на живо. Да не се притесняват от физическата дистанция и да се постараят да изградят силна връзка един с друг. За менторите и учениците, които се намират в един град, според мен би било добре да се организира поне една неформална среща на живо.”